Thursday, March 1, 2012

Kebebasan Menfitnah PR Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kedah, Datuk Mohamed Taulan Mat Rasul “Kita menjanjikan kebebasan media, bukan kebebasan memfitnah.” Aduh. "Paku Dulang, Paku Serpih, Cakap Orang, Dia Yang Lebih." Kebebasan Media. Cuba Tengok Headline Blog Banana-BananaMan Neh, Contoh Kebebasan Media Tajaan PRians. Tajuk Tak Boleh Tahan, "53 Tahun Merompak Hasil Negara, Kini UMNO-BN Minta Tolong Bank Dunia." Isi Kandungan Pun Tak Boleh Tahan, "Datuk Seri Najib Razak terpaksa melutut kepada Bank Dunia untuk membantu mengurangkan defisit tertinggi dalam tempoh 22 tahun." Saya, Bukan Pakar Ekonomi. Saya Cuma Rakyat Biasa Yang "Rase-Rase" Saya Faham Jika Puak BananaMan Ni Cuba Nak Spin Cerita. Betulkan Saya Jika Saya Silap. Tajuk Mereka Ni, Dah Macam Sial Gampang Butoh Begik Mintak Puki ( Maaf Mencarut ). Jika Tak Teliti Betul-Betul TAJUK Mereka, Boleh Menggambarkan Kerajaan Macam Nak Pinjam Duit Kat Bank Dunia. Padahal, Kerajaan Minta Tolong Bank Dunia Untuk Sama-Sama Menilai Tahap Kecekapan Kerajaan Dari Sudut Perbelanjaan Dan Pemberian Kontrak Besar. Kerajaan Buat Macam Ni Sebab Nak Mengelakkan Pembaziran Pada Masa Akan Datang Sekaligus Untuk Menaikkan Kredibiliti Kerajaan Dalam Hal-Hal Ini Dan Mengamalkan Ketelusan. Bagi Saya, Dengan Kehadiran Pihak Ketiga (Bank Dunia), Menunjukkan Kesungguhan Perdana Menteri Kita Untuk Melaksanakan Agenda Utama Pentadbiran Beliau Iaitu Supaya Aspirasi Dan Kehendak Rakyat Jadi Kenyataan. 1Malaysia. Disinilah Dasar Keterbukaan Yang Baik. Bukan Macam, Anwar Al-Juburi, Pegi Luar Negara, Dok Bising-Bising Burukkan Nama Malaysia. Akaun Keadilan Berjuta-Juta RM Mana Dapat ? Jual Bontot Sama Yahudi Ka ? Hah! Inilah Dia Kebebasan Yang Diperjuangkan PR. Kebebasan Menfitnah. Bukan Kebebasan Media. Sedarlah. Sekian. Nota Kaki : Saya Dah Betulkan "Bank Negara" Ke "Bank Dunia". Maaf. You might also like: ANWARGAY M.S.O. - Membongkar Pelawak Bahasa Baru Nik Aziz Jihad Tok Gulu Sesat Drama Hindraf. LinkWithin Karya JoeZuax Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to Facebook Label PRians

No comments:

Post a Comment