Sunday, September 30, 2012

Fined for your burka?! I'll pay!!



the true islam>Aku yakin yang semua dah tahu mengenai pengharaman burka kan?!<

Kita semua tahu dan sedar bahawa ramai orang-orang kaya Arab yang membelanjakan duit mereka ke arah yang kurang bergunakan?! Ada yang guna untuk enjoy dan ada juga untuk membeli kelab-kelab bola sepak yang ternama : terutamanya di Liga Perdana Inggeris. Tapi kan, tak semua tycoon-tycoon Islam nie bersifat sedemikian tau. Contohnya ialah seorang usahawan muslim yang bernama Rachid Nekkaz yang berpangkalan di Perancis. Bila sebut mengenai Perancis, mesti korang tahukan mengenai pengharaman pemakaian burka? Pastu, sesiapa yang memakainya akan dikenakan fine yang tinggi. Eh, macam lari tajuk jer. *hukhukhuk* So, apa kaitannya antara Rachid Nekkaz dan pengharaman burka nie?! Ikuti petikan dan summary artikel di bawah :


the true islam>Sanggupkah anda (bertindak) donate untuk kebajikan orang lain?!<


the true islam>Inilah dia Rachid Nekkaz : Macam muda lagi kan?!<

Fined for your burka? 'I'll pay', says tycoon as French MPs prepare to vote on veil ban
By DailyMail
Last updated at 1:17 AM on 13th July 2010

France could ban burkhas by the end of September after a series of parliamentary votes was scheduled to begin.

Deputies, or members of the lower house, are tomorrow likely to approve the measure outlawing face-covering veils despite outrage among the country’s 5million Muslims.

Now a French tycoon is setting up a fund to help Muslim women pay 'burka fines' for hiding their faces in public.

Muslim businessman Rachid Nekkaz has today pledged to sell off 1million euros (£840,000) worth of property in Paris for the fund.

In an open letter published in national newspapers, he said a burka ban was unconstitutional and any woman fined for hiding her face could come to him for help.

The ban could be ratified in September when Senators are almost certain to approve the ban which has received overwhelming support from voters.

No comments:

Post a Comment