Friday, April 26, 2013

Kelantan pun ada unsur anak beranak sebab itulah pembangunan kKelantan macam Egypt ala Mubarak ni yang susah bila ahli politik nak jadi raja dah naynyuk masih nak pegang kuasa. Nepotism amat bahaya mana ada kemajuan di negara negara itu dan Kelantan. Kelantan kerajaan zalim yang memundurkan rakyatnya seperti Mubarak dan ketua ketua Middle East yang lain.

Sama ke tak contoh ni Mubarak jatuh sakit orang partinya semua suruh tunggu sehingga anaknya dapat mengambil kuasa (Aljazeera).

Nik Aziz dan Kit Siang nak tunggu hingga ankanya ambil alih parti macam ni mana ada demokrasi kalau dalam parti dh diktator masyarakat lain lagi lah tidak pedulikan olehnya.

Maka kalau rakyat pilih salah nak jadi macam Egypt jadi macam Libya dan Syria yang juga mengamal Parti anak beranak maka memang tidak harainlah kalau kita ditimpa malapetaka.

Malah bukti sudah terang bahawa parti anak beranak tak boleh pakai malah boleh menderitakan rakyat. Jadi kalau nak sokong juga macam mana, tu lah susah bila dah taksub semua Bukti yang terang tak boleh nampak. Sampai sembahyang pun nak diktator hanya sembahyang dia je boleh diterima, orang lain punya tak boleh diterima tu baru lah Firaun yang mengatakan dirinya tuhan yang boleh ampun rakyat dan semuanya mengikut budibicaranya.

Tolonglah kalau tak nampak maka tak tau nak bagi ape lagi.contoh lagi UMNO kesemua ketuanya boleh di challenge seperti tun Badawi, Tun Abdul Rahman Tun Mahathir pun ditentang oleh Ku Li oleh itu tidak ada mempunyai kuasa mutlak.

Tapi tengok DAP, parti PKR dan Pas semua dah tua tua berlaka tapi kerana mereka ni diktator mereka mempunyai kuasa mutlak sampai parti voting pun boleh ada yang tak dipanggil. Kesian Malaysia ni dah lah antara negara Islam yang berupaya tk macam Middle East ni pun orang Islam sendiri nak menjatuhkannya.

Bayangkan kalau menteri dibolot oleh keluarga Kit Siang, Anwar dan keluarga Karpal mampus kita semuanya kena mintak kebenaran olh keluarganya dah lah tu sembahyang pun kena ikut cara dia mampuslah Malaysia takde apa nak dibanggakan.

Mereka punkan kata nak tangkap ahli politik UMNO bila berkuasa samalah tu macam diktator seperti di Middle East dan diktator lain seperti Stalin Hitler dan macam macam lagi dengan alasan yang tak menasabah. Takkan contoh yang menunjukkan berkemungkina Malaysia nk jadi macam Middle East amatlah tinggi siap lah kawan kawan kita duduk dalam jail.
Reply

No comments:

Post a Comment