Monday, June 11, 2012

Psyop ala Zionis Anwar peliwat untuk taklok M'sia

Perang psikologi atau perang saraf ialah satu tindakan yang dirancang kumpulan tertentu untuk mencapat matlamat tertentu dengan mempengaruhi hati dan jiwa pihak tertentu..

Itulah adalah tafsiran umum mengenai Perang Saraf atau perang Psikologi..

Petikan dari Aspirasi Bangsa sini.

Adalah psyop yang dirancang oleh Pakatan Rakyat dapat dilihat dari beberapa peringkat yang telah dilakukan. Mungkin ada yang menyedari dan ada yang tidak menyedari. Secara umum, senario negara adalah seperti peringkat-peringkat berikut:
Peringkat pertama dalam langkah-langkah penjajahan melalui perang psikologi adalah mempengaruhi pemikiran penduduk sesebuah negara bahawa kehidupan mereka sedang diganggu bibit kecelaruan, ketidakteraturan dan keganasan di dalam negara.

Peringkat kedua adalah pihak yang melancarkan perang psikologi itu akan menambah satu lagi tekanan iaitu melemahkan keupayaan kuasa mengawal pemerintah yang dipilih dan diberi mandat oleh rakyatnya untuk memerintah. Segala kebaikan yang dibuat oleh pemerintah hendaklah ditenggelami dengan kebanjiran hal-hal keburukan seperti penyalahgunaan kuasa, rasuah, penipuan, tidak menunaikan janji dan apa sahaja yang boleh menjadikan pemerintah yang dipilih itu 'kebuluran' kepercayaan.

Peringkat ketiga, sesudah rakyat merasa tidak selamat, satu lagi tekanan dikenakan iaitu mencabar status quo institusi yang mengatur rakyat dan pemerintah iaitu Perlembagaan dan undang-undang bertulis negara termasuk pihak yang menjadi penjaga institusi itu seperti badan kehakiman, pasukan penjaga keamanan, jentera pentadbiran dan institusi pembuat Perlembagaan dan perundangan seperti dalam konteks Malaysia adalah Dewan Negara, Dewan Rakyat dan Dewan Undangan Negeri.

Peringkat keempat, perancang perang psikologi ini akan menyemaikan rasa takut bertindak kepada setiap anggota pasukan keamanan.

Peringkat kelima, pihak terbabit akan membuat provokasi terhadap pemerintah supaya pemerintah bertindak balas dengan keras. Apabila tindakan keras diambil, pasukan keselamatan enggan mempertahankannya, institusi yang lemah dan jentera institusi yang tidak lagi memihak pemerintah menjurus kepada satu keadaan anarki. Ketika itulah propaganda besar-besaran akan dilancarkan supaya kuasa alternatif dicari dan diberi kuasa.

Baca artikel sepenuih dalam artikel Utusan Malaysia bertarikh Ogos 10hb sini.
Mungkin peringkat ini sudah wujud atau menunggu untuk wujud atau datang sekali rong.

Jika diamati, secara amnya inilah yang berlaku dan kononnya isu itu hanya permainan psikoloji dan bukan satu realiti.

Banyak isu-isu Pakatan Rakyat tidak serupa bikin. Ia hanya permainan psyop untuk mengubah persepsi rakyat dan merasakan seolah-olah benda yang tiada itu ada.

Akhirnya mereka memerintah dan perkara sebenar tidaklah seperti diperkatakan. Baru kita sedar pentadnbiran mereka tidak seperti yang kita ingat. Malahan mereka lebih teruk dari pentadbiran yang ada yang mereka buruk-burukkan. 



No comments:

Post a Comment